Apr 8, 2009

tough day

たわごとです just mumbling...
It was the entrance ceremony day at high school where I work as a part-time teacher and I made a short introduction of myself at the teacher's meeting after the ceremony. There are more than one hundred teachers working there, so even the number of teachers overwhelmed me and I got so nervous to introduce myself.
I know I got terribly nervous not only because the big number of teachers, but also I define myself as a traitor in the world of main-stream English education. How could I appeal myself to those who performs quite different kind of English lessons. my I'm exhausted.

What makes me irritated so bad is that I just can't get it why other talented English teachers are satisfied with using textbooks offered by Education ministry or other grammar books and wasting time only for explanations. You don't master languages by listening to teacher's mandantory explanations.
It should be much better and easier ways to master English. Textbooks are just sucks...

なに書いてんだかわかりませんが、
高校英語の教科書やグラマー解説本って、いったい何のためにあるんだろう?
私は高3のとき、教科書やグラマーの解説書、長文問題集などには頼りませんでした。
やったのは、構文、単語、熟語の丸暗記。これでセンター試験が楽だと感じるレベルまでいった。

で、今なら、(多読だけでだけで、というのが一番魅力的ですが、ま、現実的ではないので)
ORTからの多読をすすめつつ +
うすっぺらい!中学総まとめ文法問題集
簡単な構文150~300ぐらいを音声聞きながら丸暗記
内容語(ラテン系の単語?)丸暗記
ハートで感じる英文法」大西 泰斗みたいな本を読む
そんなもので、英検2級、センターレベルまでいけるんじゃないのかなあ。
教科書が一番効率悪そうでない?受験専門塾で、教科書で勉強さえるとこ、ある?
ぶつぶつ

No comments: